Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan

Pernahkah secara tidak sengaja memadamkan sejarah panggilan daripada seseorang yang perlu dihubungi, menyebabkan anda terkial-kial mencari jalan untuk mendapatkannya semula. Malangnya, tidak seperti beberapa aplikasi lain, WhatsApp tidak menawarkan cara terbina dalam untuk memulihkan sejarah panggilan yang dipadamkan jika anda belum menyediakan sandaran. Tetapi jangan takut, masih ada harapan!

Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan

Kunci untuk memulihkan sejarah panggilan WhatsApp anda yang dipadam terletak pada sandaran. Jika anda telah mendayakan sandaran automatik ke Google Drive sebelum memadamkan sejarah panggilan, maka anda mungkin bernasib baik.

Berikut ialah cara untuk cuba memulihkan sejarah panggilan anda menggunakan sandaran:

  • Semakan Sandaran: Lancarkan WhatsApp dan ketik tiga titik di penjuru kanan sebelah atas. Pergi ke Tetapan > Sembang > Sandaran sembang. Semak sama ada “Sandarkan ke Google Drivedidayakan dan lihat tarikh sandaran terakhir.
  • Pasang Semula dan Pulihkan: Jika terdapat sandaran terbaru yang merangkumi sejarah panggilan yang dipadamkan, nyahpasang dan pasang semula WhatsApp daripada Gedung Google Play. Semasa persediaan, WhatsApp akan menggesa anda untuk memulihkan daripada sandaran Google Drive. Pilih sandaran yang berkaitan dan ikut arahan pada skrin.

Baca juga cara untuk log keluar dari WhatsApp.

  1. WhatsApp Messenger

    WhatsApp Messenger

    Aplikasi komunikasi yang lengkap dan percuma ini telah mendapat populariti di seluruh dunia dan telah menjadi bentuk komunikasi utama untuk jutaan orang, meninggalkan panggilan tradisional dan hampir membawa kepada kepupusan penghantaran SMS.

Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp
Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp

WhatsApp mempunyai ciri baharu untuk menyelaraskan proses perancangan iaitu Acara. Dalam catatan blog ini, kami akan membimbing anda tentang semua yang perlu ketahui tentang membuat dan mengurus acara secara terus dalam sembang kumpulan WhatsApp. Cara Membuat dan Mengurus Aca…

Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu
Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu

Melindungi privasi anda di WhatsApp adalah penting. Ketahui cara mengunci dan menyembunyikan sembang individu untuk memastikan perbualan anda selamat dan jauh daripada mengintip. Panduan ini akan membimbing anda melalui langkah-langkah untuk meningkatkan keselamatan sembang d…

Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan
Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan

Pernahkah secara tidak sengaja memadamkan sejarah panggilan daripada seseorang yang perlu dihubungi, menyebabkan anda terkial-kial mencari jalan untuk mendapatkannya semula. Malangnya, tidak seperti beberapa aplikasi lain, WhatsApp tidak menawarkan cara terbina dalam untuk me…