Aplikasi Pembelajaran Bahasa AI Terbaik untuk Android yang Membolehkan Anda Bercakap

Belajar bahasa tetapi bosan dengan buku teks? Selami terus dengan aplikasi pembelajaran bahasa AI terbaik untuk Android! Aplikasi ini menggunakan teknologi untuk menjadikan pembelajaran bahasa menyeronokkan, dengan tutor maya dan latihan perbualan yang akan membuatkan anda bercakap dengan yakin dalam masa yang singkat.

Baca juga aplikasi kawalan jauh TV terbaik untuk mengoptimumkan pengalaman anda menonton TV.

  1. Duolingo: Belajar Inggris

    Duolingo: Belajar Inggris

    Duolingo ialah aplikasi pengajaran bahasa yang melibatkan pelajar dalam metodologi yang menyeronokkan di mana pembelajaran bahasa menjadi ringan, menyenangkan dan berkesan. Melalui latihan audio, terjemahan, pembentukan ayat dan pengecaman perkataan imej, anda secara beransur-ansur akan meningkatkan pembelajaran bahasa yang dipilih.

  2. Tandem: Language exchange

    Tandem: Language exchange

    Tandem ialah komuniti dengan lebih 3 juta ahli yang membolehkan anda sembang dengan pengguna dari negara lain untuk mempelajari dan menambah baik bahasa baharu. Pengguna boleh buat panggilan audio dan video, berbual dengan pengguna lain, hantar mesej (teks dan audio), guna pembetulan teks dan cipta topik baharu.

  3. Memrise: Belajar Bahasa

    Memrise: Belajar Bahasa

    Memrise ialah aplikasi pembelajaran bahasa yang mengabaikan pendekatan buku teks yang membosankan. Sebaliknya, ia menggunakan kad imbas, permainan dan juga meme untuk menjadikan pembelajaran perkataan dan frasa baharu menyeronokkan dan menarik. Ia membantu anda menghafal perbendaharaan kata melalui pengulangan berjarak, teknik yang menunjukkan kepada anda perkataan pada selang masa yang betul untuk mengukuhkannya dalam ingatan anda. Selain itu, Memrise membolehkan anda belajar daripada penutur asli melalui klip audio dan video.

  4. Babbel - Learn Languages

    Babbel – Learn Languages

    Babbel ialah aplikasi pembelajaran bahasa yang direka untuk membolehkan anda bercakap bahasa baharu dengan yakin, pantas. Babbel memfokuskan pada perbualan praktikal yang akan anda gunakan dalam kehidupan sebenar, seperti memesan makanan, bertanya arah atau membuat ceramah kecil. Ia menggunakan pelajaran yang mengambil masa hanya 10-15 minit setiap satu, sesuai untuk menyesuaikan pembelajaran bahasa ke dalam jadual sibuk anda.

  5. Busuu - Belajar bahasa

    Busuu – Belajar bahasa

    Busuu ialah aplikasi pembelajaran bahasa yang menggabungkan pelajaran yang direka oleh pakar dengan komuniti interaktif yang menyeronokkan. Pelajari tatabahasa dan perbendaharaan kata penting langkah demi langkah, dengan latihan yang menarik dan contoh kehidupan sebenar. Berhubung dengan penutur asli untuk mendapatkan maklum balas tentang sebutan dan berlatih mengadakan perbualan.