Aplikasi Pemakanan Terbaik pada Android untuk Gaya Hidup Sihat

Mengekalkan gaya hidup sihat adalah sukar di apabila kita sibuk. Nasib baik, aplikasi pemakanan sedia membantu! Dengan pelbagai pilihan yang tersedia untuk pengguna Android, anda dapat memilih aplikasi yang sesuai dengan gaya hidup.

Baca juga aplikasi penjejak tidur terbaik untuk Android.

Berikut ialah aplikasi pemakanan terbaik untuk memastikan anda mencapai matlamat kesihatan.

  1. MyFitnessPal

    MyFitnessPal

    MyFitnessPal ialah aplikasi yang bantu anda turunkan berat badan dengan merekod kalori harian yang diambil dan dibakar oleh pengguna. Ia membantu anda hafal makanan kegemaran, sesuaikan latihan (lebih 350), kongsi hasil dengan rakan di rangkaian sosial, tetapkan matlamat berdasarkan profil pengguna dan akses komuniti yang terdiri daripada jutaan orang yang turut mencari sokongan dan motivasi untuk turunkan berat badan.

  2. Senza: Keto & Fasting

    Senza: Keto & Fasting

    Senza: Keto & Fasting ialah yang direka untuk menyokong individu yang mengikuti diet ketogenik atau mengamalkan puasa sekejap. Ia menawarkan pelan makan yang diperibadikan, ciri penjejakan untuk makro dan tingkap berpuasa, dan komuniti yang menyokong untuk membantu pengguna mencapai matlamat kesihatan dan penurunan berat badan mereka dengan cekap.

  3. Calorie Counter - MyNetDiary

    Calorie Counter – MyNetDiary

    Calorie Counter – MyNetDiary ialah aplikasi yang direka untuk membantu anda menjejaki pengambilan makanan dan senaman harian. Dengan pangkalan data makanan yang komprehensif, pengimbas kod bar dan ciri penetapan matlamat yang diperibadikan, ia menjadikan pengiraan kalori menjadi mudah. Selain itu, ia memberikan pandangan tentang pengambilan pemakanan dan menawarkan panduan untuk membantu anda mencapai matlamat kesihatan.

  4. Noom: Weight Loss & Health

    Noom: Weight Loss & Health

    Noom: Weight Loss & Health ialah aplikasi popular yang direka untuk membantu pengguna mencapai matlamat penurunan berat badan dan kesihatan mereka melalui bimbingan peribadi, tugas harian, pengesanan makanan dan pengelogan senaman. Ia memberi tumpuan kepada perubahan tingkah laku dan menawarkan sokongan daripada komuniti pengguna.

  5. Yuka - Scan de produits

    Yuka – Scan de produits

    Yuka – Scan de produits ialah aplikasi berguna yang membolehkan pengguna mengimbas kod bar produk untuk mengakses maklumat terperinci tentang kualiti pemakanan dan ramuannya. Dengan Yuka, pengguna boleh membuat pilihan termaklum tentang pembelian mereka dengan cepat.

Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram
Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram

Telegram menawarkan pelbagai ciri, dan antaranya ialah keupayaan untuk menghantar mesej suara pada perbualan. Tetapi bagaimana jika anda mahu menyimpan mesej suara tersebut di luar aplikasi? Kami ada caranya. Baca juga cara mengosongkan kac Telegram pada peranti Android. Cara…