Aplikasi Android Terbaik Yang Perlu Ada Untuk Pengguna WhatsApp

WhatsApp tidak perlu lagi diperkenalkan kerana aplikasi ini merupakan antara sebab mengapa ramai orang  membeli telefon pintar. Dengan hampir dua bilion pengguna, WhatsApp mempunyai banyak ciri kukuh yang membolehkan anda berhubung dengan orang lain. Tahukah anda terdapat aplikasi pihak ketiga yang boleh membantu meningkatkan pengalaman WhatsApp? Kami akan kongsikan aplikasi terbaik tersebut hari ini.

  1. ZEDGE™ Nada Dering Latar

    ZEDGE™ Nada Dering Latar

    Zedge ialah aplikasi pemperibadian yang membolehkan anda menukar hiasan latar, nada dering telefon anda dan banyak lagi. Anda boleh menetapkan nada dering, bunyi pemberitahuan, hiasan latar, latar belakang, memuat turun permainan, mengurus dan mengatur aplikasi serta permainan yang dimuat turun ke peranti dan menambah widget untuk menukar hiasan latar.

  2. Sticker maker

    Sticker maker

    Sticker maker membenarkan penciptaan pelekat dengan mudah. Anda boleh menciptanya daripada foto atau meme daripada galeri telefon. Dengan ciri potong pintar, anda boleh memilih mana-mana objek dengan mudah daripada imej. Sticker maker juga mempunyai ciri komuniti yang hebat di mana anda boleh memuat turun pelekat yang dibuat oleh orang lain.

  3. WhatsAuto - Apl Balas

    WhatsAuto – Apl Balas

    WhatsAuto membolehkan anda membalas mesej WhatsApp secara automatik. Jika anda berada dalam mesyuarat atau memandu, hanya hidupkan WhatsAuto untuk membalas dengan mesej pratulis. Anda boleh memilih kenalan tertentu untuk membalas semasa anda tiada. Anda juga boleh membuat balasan pintar untuk mesej yang kerap, seperti “terima kasih atas bantuan” dan banyak lagi.

  4. Hi Dictionary - Translate now

    Hi Dictionary – Translate now

    Hai Dictionary, seperti namanya, ialah aplikasi terjemahan bahasa. Ia mempunyai ciri hebat yang boleh anda gunakan di dalam sembang WhatsApp. Anda boleh menterjemah sebarang teks daripada mesej WhatsApp ke dalam lebih daripada 50 bahasa.

  5. MediaCrop

    MediaCrop

    MediaCrop ialah aplikasi yang menawarkan ciri penyuntingan imej untuk WhatsApp. Ia membolehkan anda memangkas foto profil WhatsApp anda tanpa kehilangan sebahagian besar daripadanya. Aplikasi ini melaraskan saiz gambar secara automatik kepada maksimum yang mungkin tanpa memotongnya terlalu banyak.

Cara Menggunakan Telegram Tanpa Nombor Telefon
Cara Menggunakan Telegram Tanpa Nombor Telefon

Di zaman digital ini, privasi adalah kebimbangan utama bagi ramai pengguna internet. Walaupun Telegram adalah aplikasi pesanan yang popular dan terkenal dengan ciri-ciri keselamatannya, ia biasanya memerlukan nombor telefon untuk pendaftaran. Namun, tahukah anda bahawa terdap…

Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp
Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp

WhatsApp mempunyai ciri baharu untuk menyelaraskan proses perancangan iaitu Acara. Dalam catatan blog ini, kami akan membimbing anda tentang semua yang perlu ketahui tentang membuat dan mengurus acara secara terus dalam sembang kumpulan WhatsApp. Cara Membuat dan Mengurus Aca…

Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu
Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu

Melindungi privasi anda di WhatsApp adalah penting. Ketahui cara mengunci dan menyembunyikan sembang individu untuk memastikan perbualan anda selamat dan jauh daripada mengintip. Panduan ini akan membimbing anda melalui langkah-langkah untuk meningkatkan keselamatan sembang d…

Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan
Cara Memulihkan Sejarah Panggilan WhatsApp yang Dipadamkan

Pernahkah secara tidak sengaja memadamkan sejarah panggilan daripada seseorang yang perlu dihubungi, menyebabkan anda terkial-kial mencari jalan untuk mendapatkannya semula. Malangnya, tidak seperti beberapa aplikasi lain, WhatsApp tidak menawarkan cara terbina dalam untuk me…