Cara Sediakan Kunci Laluan pada WhatsApp

WhatsApp ialah salah satu aplikasi pemesejan paling popular di seluruh dunia. WhatsApp juga terkenal dengan ciri keselamatan yang baik. Walau bagaimanapun, untuk lapisan keselamatan tambahan, anda boleh menyediakan kunci laluan atau PIN pada WhatsApp untuk melindungi akaun dan perbualan.

Dalam catatan blog ini, kami akan membimbing anda melalui langkah-langkah untuk menyediakan kunci laluan pada WhatsApp. Kami juga ingin kongsikan cara aktifkan WhatsApp tanpa kod pengesahan.

Cara Sediakan Kunci Laluan pada WhatsApp

  • Buka aplikasi WhatsApp.
  • Ketik 3 titik bertindih di sebelah atas kanan skrin.
  • Ketik Aturan.
  • Ketik Akaun dan kemudian Passkeys.

  • Ketik Create a passkey.
  • Kemudian ikuti semua arahan.

  • Akhir sekali tetapkan passkey dan selesai.

  1. WhatsApp Messenger

    WhatsApp Messenger

    Aplikasi komunikasi yang lengkap dan percuma ini telah mendapat populariti di seluruh dunia dan telah menjadi bentuk komunikasi utama untuk jutaan orang, meninggalkan panggilan tradisional dan hampir membawa kepada kepupusan penghantaran SMS. Pengguna boleh bersembang, hantar video, imej dan nota audio kepada kenalan termasuk nombor antarabangsa, tanpa sebarang caj tambahan, menyesuaikan aplikasi dan terima pemberitahuan apabila mesej masuk. Pengguna juga boleh gunakan ciri “Status” untuk berkongsi momen harian.

Cara Membeli Syiling Di TikTok
Cara Membeli Syiling Di TikTok

Ingin menyokong pencipta kegemaran anda di TikTok atau membuka ciri-ciri eksklusif? Membeli syiling di TikTok adalah cara yang tepat! Dalam panduan ini, kami akan menunjukkan kepada anda langkah demi langkah bagaimana untuk membeli syiling dengan mudah dan selamat. Baca juga …

Cara Melihat Masa Tepat Mesej Telegram Anda Dibaca
Cara Melihat Masa Tepat Mesej Telegram Anda Dibaca

Adakah anda pernah tertanya-tanya bila mesej Telegram anda sebenarnya dibaca oleh penerima? Kadang-kadang, tanda ‘dibaca’ sahaja tidak mencukupi. Dalam artikel ini, kami akan kongsikan cara mudah untuk anda mengetahui masa yang tepat mesej anda dibaca. Jadi, anda …