Aplikasi Desktop Jauh Terbaik untuk Android yang Perlu Anda Ketahui

Kami akan kongsikan aplikasi desktop jauh terbaik untuk Android yang membolehkan anda mengawal komputer dari mana-mana sahaja. Sama ada anda bekerja dari jauh, mendapatkan fail atau membantu masalah komputer, aplikasi ini memastikan komputer anda mudah dicapai dengan hanya satu ketikan.

Baca juga aplikasi hotspot terbaik untuk Android untuk mengoptimumkan sambungan WiFi anda.

  1. AirDroid:akses jarak jauh/file

    AirDroid:akses jarak jauh/file

    AirDroid ialah aplikasi serba boleh yang meningkatkan pengalaman anda mengurus peranti Android dengan menyambungkannya ke komputer. Ia membolehkan anda memindahkan fail dengan lancar, mengurus mesej dan mengakses aplikasi terus daripada skrin komputer anda. Dengan AirDroid, anda juga boleh mencerminkan paparan peranti, menjadikannya lebih mudah untuk berinteraksi dengan telefon atau tablet anda tanpa mengambilnya secara fizikal.

  2. TeamViewer Remote Control

    TeamViewer Remote Control

    Dengan Team Viewer anda boleh mengakses komputer dari jauh terus dari peranti Android anda.
    Anda mendapatkan manfaat memiliki akses kepada komputer peribadi di rumah untuk mengedit dokumen atau menggunakan perisian secara peribadi semasa melancong.

  3. AnyDesk Remote Desktop

    AnyDesk Remote Desktop

    AnyDesk ialah alat merentas platform, serasi dengan Windows, macOS, Linux, Android dan iOS, yang menawarkan capaian jauh yang pantas dan selamat ke komputer daripada peranti mudah alih, membolehkan pengguna melakukan tugas yang berbeza, termasuk penyuntingan imej, video dan dokumen. Antara fungsi utama, aplikasi ini menawarkan akses tanpa had ke komputer, sokongan untuk semua platform (Windows, macOS, Linux, Android dan iOS), sambungan pantas yang dijamin melalui pelayan global, antara muka mesra pengguna, keselamatan maksimum melalui penyulitan ( protokol TLS 1.2), kemungkinan penggunaan peribadi atau profesional, mudah alih dan banyak lagi.

  4. Chrome Remote Desktop

    Chrome Remote Desktop

    Chrome Remote Desktop ialah aplikasi yang membolehkan anda mengakses dan mengawal komputer daripada peranti Android. Mudah disediakan melalui akaun Google anda, ia menawarkan cara selamat untuk mengurus fail dan menjalankan aplikasi dari jauh, sama ada untuk kegunaan kerja atau peribadi. Ia memberikan pengalaman yang lancar, membolehkan anda bekerja pada komputer dari mana-mana sahaja.

  5. VNC Viewer - Remote Desktop

    VNC Viewer – Remote Desktop

    Dengan VNC Viewer, anda boleh gunakan telefon pintar atau tablet Android sebagai alat kawalan jauh untuk mengakses komputer rumah atau pejabat anda. Anda boleh mengakses dari jauh seberapa banyak komputer yang anda mahu, tanpa mengira sistem pengedaliannya (Window/Linux/Mac).

Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram
Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram

Telegram menawarkan pelbagai ciri, dan antaranya ialah keupayaan untuk menghantar mesej suara pada perbualan. Tetapi bagaimana jika anda mahu menyimpan mesej suara tersebut di luar aplikasi? Kami ada caranya. Baca juga cara mengosongkan kac Telegram pada peranti Android. Cara…