Cara Mendapat Lebih Banyak Tontonan Di TikTok

TikTok telah menjadi salah satu platform media sosial paling popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dengan berjuta-juta pengguna di seluruh dunia mencipta dan berkongsi video pendek mengenai pelbagai topik. Jika anda pengguna TikTok yang ingin mendapatkan lebih banyak tontonan pada video, berikut ialah beberapa cara untuk membantu anda.

Cara Mendapat Lebih Banyak Tontonan Di TikTok

1. Gunakan hashtags trending


Hashtags ialah alat penting untuk mencari kandungan anda di TikTok. Dengan menggunakan hashtag popular yang berkaitan dengan topik video, anda boleh meningkatkan peluang untuk muncul dalam hasil carian dan pada halaman “Untuk Anda”. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk menggunakan hashtag yang berkaitan dengan kandungan anda dan bukan hanya hashtag popular yang tidak berkaitan dengan video.

2.   Bekerjasama dengan pengguna TikTok yang lain

Bekerjasama dengan pengguna TikTok lain ialah cara terbaik untuk mendapatkan lebih banyak tontonan pada video anda. Dengan bekerjasama dengan pencipta lain, anda boleh memanfaatkan pengikut mereka dan berkemungkinan memperoleh pengikut baharu. Anda boleh bekerjasama dalam video bersama atau mengambil bahagian dalam cabaran. Cuma pastikan anda memilih kolaborator yang mempunyai penonton atau pengikut yang serupa dengan niche anda.

3. Siar dengan kerap

Konsistensi adalah kunci dalam mengembangkan penonton anda di TikTok. Dengan menyiarkan secara kerap, anda boleh memastikan pengikut sentiasa terlibat dan menarik penonton baharu. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk mencapai keseimbangan antara kualiti dan kuantiti. Jangan korbankan kualiti video anda hanya untuk menyiarkan lebih kerap.

4. Berinteraksi dengan penonton anda

Penglibatan ialah sesuatu yang bersifat dua hala di TikTok. Jika ingin mengembangkan penonton, anda perlu berinteraksi dengan pengikut dan membalas komen serta mesej mereka. Dengan membina hubungan dengan penonton, anda boleh mencipta pangkalan peminat setia yang akan membantu mengembangkan pengikut.

5. Gunakan lakaran kecil yang menarik perhatian

Lakaran kecil video ialah perkara pertama yang dilihat penonton apabila menatal suapan mereka. Pastikan lakaran kecil anda menarik perhatian dan mewakili kandungan video dengan tepat. Anda boleh menggunakan warna terang, teks tebal dan imej berkualiti tinggi untuk menarik perhatian penonton dan menggalakkan mereka menonton video.

6. Gunakan Iklan TikTok


Jika anda mempunyai bajet untuk pemasaran, maka menggunakan Iklan TikTok boleh meningkatkan penonton dengan ketara. Dengan Iklan TikTok, anda boleh membuat iklan yang menyasarkan demografi, minat dan lokasi tertentu. Pilihan ini amat berguna untuk perniagaan yang ingin mempromosikan produk atau perkhidmatan mereka.

Kesimpulannya, tiada pendekatan yang sesuai untuk semua untuk mendapatkan lebih banyak tontonan di TikTok. Dengan menggunakan cara ini dan bereksperimen dengan strategi yang berbeza, anda boleh menemui kaedah yang paling sesuai untuk mengembangkan penonton di platform.

  1. TikTok

    TikTok

    Kini anda boleh masukkan muzik kegemaran ke dalam video yang anda edit atau gunakan efek gerakan perlahan yang menakjubkan dan time lapse. Anda boleh tambah kesan khas pada video menggunakan jutaan lagu dan kesan bunyi dari perpustakaan dan kongsi hasil akhir pada rangkaian sosial (Facebook, WhatsApp, Instagram, dll).

Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram
Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram

Telegram menawarkan pelbagai ciri, dan antaranya ialah keupayaan untuk menghantar mesej suara pada perbualan. Tetapi bagaimana jika anda mahu menyimpan mesej suara tersebut di luar aplikasi? Kami ada caranya. Baca juga cara mengosongkan kac Telegram pada peranti Android. Cara…

Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram
Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram

Permudahkan orang ramai menghubungi anda di Instagram dengan menambahkan butang Hubungi pada profil. Butang ini membantu pengikut atau pelanggan menghantar mesej kepada anda dengan cepat. Jika anda pemilik perniagaan, pencipta atau sesiapa sahaja yang ingin mudah diakses di I…

Cara Menghantar Mesej kepada Berbilang Kenalan di WhatsApp
Cara Menghantar Mesej kepada Berbilang Kenalan di WhatsApp

WhatsApp adalah pilihan kita untuk komunikasi harian. WhatsApp membolehkan komunikasi segera dengan rakan dan rakan sekerja. Ramai orang bergelut untuk menghantar mesej kepada banyak kenalan sekaligus. Jangan risau! Artikel ini akan menunjukkan kepada anda cara untuk WhatsApp…

Cara Mendapatkan Kod Pengesahan WhatsApp Melalui E-mel
Cara Mendapatkan Kod Pengesahan WhatsApp Melalui E-mel

Hari ini, WhatsApp telah menjadi sebahagian daripada komunikasi harian kita. Tetapi apa yang berlaku apabila anda perlu mengesahkan akaun dan anda tidak dapat menerima kod pengesahan melalui SMS? Di situlah mendapatkan kod pengesahan melalui e-mel berguna. Dalam panduan ini, …