Aplikasi Pengekodan Terbaik Untuk Android yang Patut Anda Muat Turun

Adakah anda mempunyai telefon pintar? Mengapa tidak menggunakannya untuk sesuatu yang produktif seperti belajar kod?

Jika anda berminat dalam pengekodan atau sedang belajar kejuruteraan sains komputer, ada berita baik untuk anda. Kini, aplikasi pengekodan dapat diakses hanya melalui telefon pintar!

  1. Sololearn: Learn to Code

    Sololearn: Learn to Code

    SoloLearn ialah pilihan ideal untuk pemula dan profesional. Aplikasi ini sesuai untuk anda yang mahu mula belajar kod dan meningkatkan kemahiran. Aplikasi ini menawarkan kursus dalam bahasa yang berbeza seperti Python, R, SQL, C++, Java, dll. Selain itu, terdapat ciri lain yang boleh membantu anda menjadi seorang saintis data, pembangun web dan pembangun timbunan penuh.

  2. Learn Coding/Programming: Mimo

    Learn Coding/Programming: Mimo

    Mimo merupakan pilihan yang baik untuk aplikasi pengekodan jika anda ingin mempelajari Python, SQL atau pembangunan web. Aplikasi ini mengandungi konsep utama yang direka dengan baik dan contoh yang mudah difahami. Anda boleh berlatih dan menjalankan kod di dalam aplikasi sahaja. Bahagian yang terbaik ialah anda juga boleh mendapatkan sijil apabila berjaya menamatkan kursus.

  3. ScratchJr

    ScratchJr

    ScratchJr direka untuk kanak-kanak dan ianya sesuai untuk umur 6-16 tahun. Aplikasi ini membolehkan kanak-kanak mencipta cerita dan permainan mereka sendiri melalui pengekodan. Ia juga menawarkan kemahiran menyelesaikan masalah sepadan dengan perkembangan kognitif, peribadi, sosial dan emosi kanak-kanak dengan mudah.

  4. DataCamp: Learn Data Science

    DataCamp: Learn Data Science

    DataCamp ialah salah satu aplikasi pengekodan terbaik untuk mempelajari asas Python, R, SQL, Sains Data, Pembelajaran Mesin dan Visualisasi. Terdapat latihan praktikal dan kursus yang memastikan anda bersedia untuk cabaran pengekodan dan projek yang ditawarkan oleh platform.

  5. Programming Hub: Belajar Code

    Programming Hub: Belajar Code

    Programming Hub menawarkan kursus tentang semua bahasa pengekodan, kejuruteraan perisian dan pembangunan aplikasi. Aplikasi ini menawarkan beberapa kursus percuma tetapi jika anda mahukan akses seumur hidup, anda perlu membayar $30 untuk 100+ kursus dan pensijilan.

Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram
Cara Muat Turun Mesej Suara dari Telegram

Telegram menawarkan pelbagai ciri, dan antaranya ialah keupayaan untuk menghantar mesej suara pada perbualan. Tetapi bagaimana jika anda mahu menyimpan mesej suara tersebut di luar aplikasi? Kami ada caranya. Baca juga cara mengosongkan kac Telegram pada peranti Android. Cara…

Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram
Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram

Permudahkan orang ramai menghubungi anda di Instagram dengan menambahkan butang Hubungi pada profil. Butang ini membantu pengikut atau pelanggan menghantar mesej kepada anda dengan cepat. Jika anda pemilik perniagaan, pencipta atau sesiapa sahaja yang ingin mudah diakses di I…

Aplikasi Pemakanan Terbaik pada Android untuk Gaya Hidup Sihat
Aplikasi Pemakanan Terbaik pada Android untuk Gaya Hidup Sihat

Mengekalkan gaya hidup sihat adalah sukar di apabila kita sibuk. Nasib baik, aplikasi pemakanan sedia membantu! Dengan pelbagai pilihan yang tersedia untuk pengguna Android, anda dapat memilih aplikasi yang sesuai dengan gaya hidup. Baca juga aplikasi penjejak tidur terbaik u…