Cara Untuk Memulihkan Akaun Instagram Yang Dilumpuhkan

Instagram ialah salah satu platform media sosial paling popular di dunia, dan kehilangan akses kepada akaun boleh menjadi mimpi ngeri bagi ramai pengguna. Kehilangan gambar dan video yang diambil selama bertahun-tahun amatlah menyedihkan. Oleh itu, kami akan ajarkan cara untuk memulihkan akaun Instagram anda yang telah dilumpuhkan.

Mengapa Akaun Instagram Saya Dilumpuhkan?

Terdapat banyak sebab mengapa akaun Instagram dilumpuhkan, dan selalunya moderator akan menyerang tanpa sebarang amaran. Anda akan tahu bahawa akaun telah dilumpuhkan kerana mesej pop timbul akan memberitahu apabila anda cuba log masuk.

Terdapat beberapa sebab kenapa akaun anda dilumpuhkan seperti:

  • Secara amnya, aktiviti haram, ucapan kebencian, kandungan kebogelan dan keganasan grafik adalah tidak dibenarkan.
  • Penggunaan aplikasi pihak ketiga juga dilarang dan akan menyebabkan akaun anda dilumpuhkan.

Cara Untuk Memulihkan Akaun Instagram Yang Dilumpuhkan

Apabila anda mendapat mesej akaun dilumpuhkan, perkara pertama yang perlu dibuat ialah tekan  Ketahui Lebih Lanjut. Lakukan semua langkah-langkah yang diminta. Perlu diingat  bahawa akaun Instagram anda hanya akan pulih jika anda berjaya melepasi proses rayuan.

Satu lagi cara untuk membuat rayuan ialah di halaman hubungan rasmi ini. Isikan maklumat yang diperlukan dan tekan Hantar untuk pihak Instagram menyemak kes anda. Elakkan meminta maaf, kerana ini menunjukkan anda bersalah. Anda mungkin diminta untuk menghantar swafoto sebagai pengesahan di dalam proses ini.

Inilah dua (2) cara yang dapat dilakukan untuk memulihkan akaun Instagram anda yang telah dilumpuhkan. Pastikan anda tidak mengulangi kesilapan yang sama jika berjaya memulihkan akaun Instagram anda.

  1. Instagram

    Instagram

    Aplikasi yang menawarkan perkongsian gambar dan video kepada pengguna-penggunanya. Anda boleh mengedit gambar dan video dengan menggunakan efek yang tersedia di dalam aplikasi ini.

Cara Berkongsi Cerita Instagram ke Cerita Anda
Cara Berkongsi Cerita Instagram ke Cerita Anda

Instagram telah menjadi platform yang sangat popular untuk berkongsi cerita, sama ada anekdot peribadi atau kisah kejayaan dan inspirasi. Cerita Instagram ialah cara terbaik untuk berkongsi kehidupan anda dan berhubung dengan orang lain. Walau bagaimanapun, kadangkala anda mu…

Permainan Lego Terbaik Untuk Android Yang Anda Patut Mainkan
Permainan Lego Terbaik Untuk Android Yang Anda Patut Mainkan

Adakah anda peminat Lego dan mencari beberapa permainan hebat untuk dimainkan pada peranti Android anda? Tidak perlu cari lebih jauh! Kali ini, kami akan memperkenalkan beberapa permainan Lego terbaik yang harus anda cuba. Dari membina dunia Lego maya anda sendiri hingga memu…

Cara Mematikan Pemberitahuan TikTok Pada Android
Cara Mematikan Pemberitahuan TikTok Pada Android

Anda mungkin mendapat banyak pemberitahuan daripada TikTok pada telefon anda yang boleh menjengkelkan atau mengganggu, terutamanya jika anda sering membuat siaran di aplikasi tersebut. Terdapat cara untuk mematikan pemberitahuan ini dan kami akan kongikan caranya. Cara Memati…