Aplikasi Pembantu Peribadi Terbaik Untuk Android Yang Patut Dicuba

Bilakah kali terakhir anda mahu menjadualkan tugasan untuk diri sendiri pada telefon pintar tetapi akhirnya terlupa kerana terlalu sibuk? Di sinilah aplikasi pembantu peribadi sangat berguna. Aplikasi sebegini dapat membantu anda untuk:

  • Membuat tugas yang diperlukan dengan satu arahan suara.
  • Memberi peringatan kepada semua jadual anda.
  • Membuat panggilan telefon pantas apabila anda melakukan perkara lain.
  • Menetapkan penggera apabila anda tidak mahu melakukannya sendiri.
  • Memainkan muzik kegemaran atau buat anda ketawa melalui jenaka.

Oleh itu, kami ada 5 aplikasi pembantu peribadi yang dapat membantu anda di dalam kehidupan harian.

  1. Google Assistant Go

    Google Assistant Go

    Google Assistant ialah cara mudah untuk menggunakan telefon dan aplikasi lain. Ia boleh membantu menetapkan peringatan dan penggera, mengurus jadual, mencari jawapan, menavigasi dan mengawal peranti rumah pintar semasa berada di luar rumah dan banyak lagi.

  2. Cortana – Digital assistant

    Cortana – Digital assistant

    Cortana ialah pembantu produktiviti peribadi Microsoft yang membantu anda menjimatkan masa dan menumpukan perhatian pada perkara yang paling penting. Cortana dapat membantu untuk mengurus kalendar, sertai mesyuarat di Teams, tetapkan peringatan dan penggera.

  3. Lyra Virtual Assistant

    Lyra Virtual Assistant

    Lyra Virtual Assistant adalah aplikasi seperti Apple Siri, Google Voice Assistant dan Amazon Echo. Beberapa ciri yang terdapat di dalam aplikasi ini ialah YouTube, jenaka, terjemahan, peta & arah, restoran tempatan, diari, nota dan peringatan, penggera, cari kenalan, ramalan cuaca dan carian.

  4. Amazon Alexa

    Amazon Alexa

    Gunakan aplikasi Amazon Alexa untuk menyediakan peranti berdaya Alexa anda, mendengar muzik, membuat senarai beli-belah, mendapatkan kemas kini berita dan banyak lagi. Lebih banyak anda menggunakan Alexa, lebih banyak aplikasi ini menyesuaikan diri dengan suara, perbendaharaan kata dan pilihan peribadi.

  5. Bixby Assistant Voice - Global

    Bixby Assistant Voice – Global

    Bixby ialah pembantu digital Samsung yang membolehkan anda menyelesaikan sesuatu menggunakan suara sendiri. Ia adalah evolusi S Voice. Anda boleh menggunakan Bixby untuk menghantar teks, menyemak cuaca, menghubungi rakan atau keluarga anda, melancarkan aplikasi dan mengawal main semula muzik—sama seperti pembantu suara lain.

Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram
Cara Menambah Butang Hubungi di Instagram

Permudahkan orang ramai menghubungi anda di Instagram dengan menambahkan butang Hubungi pada profil. Butang ini membantu pengikut atau pelanggan menghantar mesej kepada anda dengan cepat. Jika anda pemilik perniagaan, pencipta atau sesiapa sahaja yang ingin mudah diakses di I…

Aplikasi Pemakanan Terbaik pada Android untuk Gaya Hidup Sihat
Aplikasi Pemakanan Terbaik pada Android untuk Gaya Hidup Sihat

Mengekalkan gaya hidup sihat adalah sukar di apabila kita sibuk. Nasib baik, aplikasi pemakanan sedia membantu! Dengan pelbagai pilihan yang tersedia untuk pengguna Android, anda dapat memilih aplikasi yang sesuai dengan gaya hidup. Baca juga aplikasi penjejak tidur terbaik u…

Cara Menghantar Mesej kepada Berbilang Kenalan di WhatsApp
Cara Menghantar Mesej kepada Berbilang Kenalan di WhatsApp

WhatsApp adalah pilihan kita untuk komunikasi harian. WhatsApp membolehkan komunikasi segera dengan rakan dan rakan sekerja. Ramai orang bergelut untuk menghantar mesej kepada banyak kenalan sekaligus. Jangan risau! Artikel ini akan menunjukkan kepada anda cara untuk WhatsApp…