Aplikasi Pembantu Peribadi Terbaik Untuk Android Yang Patut Dicuba

Bilakah kali terakhir anda mahu menjadualkan tugasan untuk diri sendiri pada telefon pintar tetapi akhirnya terlupa kerana terlalu sibuk? Di sinilah aplikasi pembantu peribadi sangat berguna. Aplikasi sebegini dapat membantu anda untuk:

  • Membuat tugas yang diperlukan dengan satu arahan suara.
  • Memberi peringatan kepada semua jadual anda.
  • Membuat panggilan telefon pantas apabila anda melakukan perkara lain.
  • Menetapkan penggera apabila anda tidak mahu melakukannya sendiri.
  • Memainkan muzik kegemaran atau buat anda ketawa melalui jenaka.

Oleh itu, kami ada 5 aplikasi pembantu peribadi yang dapat membantu anda di dalam kehidupan harian.

  1. Google Assistant Go

    Google Assistant Go

    Google Assistant ialah cara mudah untuk menggunakan telefon dan aplikasi lain. Ia boleh membantu menetapkan peringatan dan penggera, mengurus jadual, mencari jawapan, menavigasi dan mengawal peranti rumah pintar semasa berada di luar rumah dan banyak lagi.

  2. Cortana – Digital assistant

    Cortana – Digital assistant

    Cortana ialah pembantu produktiviti peribadi Microsoft yang membantu anda menjimatkan masa dan menumpukan perhatian pada perkara yang paling penting. Cortana dapat membantu untuk mengurus kalendar, sertai mesyuarat di Teams, tetapkan peringatan dan penggera.

  3. Lyra Virtual Assistant

    Lyra Virtual Assistant

    Lyra Virtual Assistant adalah aplikasi seperti Apple Siri, Google Voice Assistant dan Amazon Echo. Beberapa ciri yang terdapat di dalam aplikasi ini ialah YouTube, jenaka, terjemahan, peta & arah, restoran tempatan, diari, nota dan peringatan, penggera, cari kenalan, ramalan cuaca dan carian.

  4. Amazon Alexa

    Amazon Alexa

    Gunakan aplikasi Amazon Alexa untuk menyediakan peranti berdaya Alexa anda, mendengar muzik, membuat senarai beli-belah, mendapatkan kemas kini berita dan banyak lagi. Lebih banyak anda menggunakan Alexa, lebih banyak aplikasi ini menyesuaikan diri dengan suara, perbendaharaan kata dan pilihan peribadi.

  5. Bixby Assistant Voice - Global

    Bixby Assistant Voice – Global

    Bixby ialah pembantu digital Samsung yang membolehkan anda menyelesaikan sesuatu menggunakan suara sendiri. Ia adalah evolusi S Voice. Anda boleh menggunakan Bixby untuk menghantar teks, menyemak cuaca, menghubungi rakan atau keluarga anda, melancarkan aplikasi dan mengawal main semula muzik—sama seperti pembantu suara lain.

Aplikasi Penjejak Tabiat Terbaik untuk Android
Aplikasi Penjejak Tabiat Terbaik untuk Android

Bersedia untuk mengubah aspirasi anda menjadi pencapaian? Sama ada anda ingin membina tabiat baru atau menghentikan yang lama, aplikasi penjejak tabiat boleh menjadi sekutu terbaik anda. Dalam pos ini, kami akan meneroka aplikasi penjejak tabiat terbaik untuk Android yang aka…

Cara Menggunakan Telegram Tanpa Nombor Telefon
Cara Menggunakan Telegram Tanpa Nombor Telefon

Di zaman digital ini, privasi adalah kebimbangan utama bagi ramai pengguna internet. Walaupun Telegram adalah aplikasi pesanan yang popular dan terkenal dengan ciri-ciri keselamatannya, ia biasanya memerlukan nombor telefon untuk pendaftaran. Namun, tahukah anda bahawa terdap…

Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp
Cara Membuat dan Mengurus Acara di WhatsApp

WhatsApp mempunyai ciri baharu untuk menyelaraskan proses perancangan iaitu Acara. Dalam catatan blog ini, kami akan membimbing anda tentang semua yang perlu ketahui tentang membuat dan mengurus acara secara terus dalam sembang kumpulan WhatsApp. Cara Membuat dan Mengurus Aca…

Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu
Cara Mengunci dan Menyembunyikan Sembang WhatsApp Individu

Melindungi privasi anda di WhatsApp adalah penting. Ketahui cara mengunci dan menyembunyikan sembang individu untuk memastikan perbualan anda selamat dan jauh daripada mengintip. Panduan ini akan membimbing anda melalui langkah-langkah untuk meningkatkan keselamatan sembang d…